Auditive Verarbeitungs- und Wahrnehmungsstörung: Symptome, Test & Diagnose

Ograničenje slušanja unatoč netaknutom sluhu

Poremećaj slušne obrade i percepcije (AVWS/AVS) dijagnosticira se ako je sam sluh netaknut, ali sluh je i dalje ozbiljno ograničen. To je zbog činjenice da su poremećeni središnji procesi percepcije i obrade akustičkih informacija. Kao rezultat, oni pogođeni smatraju razlikovanje i prepoznavanje i procjenu zvukova. U djetinjstvu se AVWS smatra razvojnim poremećajem koji pogađa oko 2-3 % sve djece, pri čemu se dječacima dijagnosticira dvostruko češće od djevojčica. Međutim, poremećaj se može vidjeti samo u kasnijem tijeku života.

AVWS uzrokuje

nije posljedica poremećaja organa sluha i također ne svjedoči o smanjenoj inteligenciji. Umjesto toga, vjeruje se da može biti posljedica kombinacije g enetičke predispozicije, medicinskih čimbenika i utjecaja okoliša.

Medicinski faktori Utjecaji u okoliš
  • Infekcije dugih -infekcija srednjeg uha kao dijete
  • Oštećenje mozga u ranom djetinjstvu
  • Kašnjenje sazrijevanja mozga
  • Unter-/ Prevelika ponuda slušnih podražaja

Pojavljuju li se AVW samo u odrasloj dobi, njegov uzrok je vjerojatno i zbog djetinjstva. Međutim, mnogi detalji poremećaja i njihova pozadina nisu jasni. Također je upitno hoće li se to smatrati dijelom poremećaja jezičnog razvoja ili kao neovisnog, jer je određen često u vezi s kašnjenjem u razvoju jezika.

AVWS simptomi i slijedite

Poremećaj slušne obrade i percepcije može se pretpostaviti korištenjem različitih simptoma:

  • Ograničeno razumijevanje jezika za pozadinu/buku ili u razgovorima s nekoliko zvučnika
  • Poteškoće u diskriminaciji (razlika) zvukova, tonova i zvukova
  • Poteškoće u zvučnoj diskriminaciji ponekad dovode do oštećenja od čitanja i pisanja
  • Teškoće usredotočenosti na zvučnika
  • Ograničena memorija
  • Povezano s tim: Ograničena sposobnost sažetka prema navedenom
  • Djelomično. Nenormalnosti u izgovoru
  • U djece: teže stjecanje pisanog jezika

U načelu, ovisno o vrsti i izrazi poremećaja, mogu se identificirati četiri moždana područja:

Lokalizacija Diskriminacija Odabir Dihotični sluh Smjer i uklanjanje zvukova Razlikovati zvukove jedni od drugih Filtrirajte iz relevantnih akustičkih informacija Sposobnost slušanja oba psa

Područje odabira posebno je teško u glasnim okruženjima, u kojima razne buke preklapa relevantne informacije. Ograničenja u sposobnosti diskriminacije zauzvrat znače da se ne može razlikovati između sličnih zvukova. Dakle, postoji komunikativni nesporazumi .

AVWS dijagnoza

Da bi se utvrdila slušna obrada i poremećaj percepcije, potrebna je temeljita dijagnoza. Općenito, odgovarajući testovi u tu svrhu mogu se izvesti u vrlo mladoj dobi, iako je sigurno odlučnost realno samo od 6-7 godina. Različiti testovi pružaju informacije o postojanju slušne obrade i percepcije:

  • Testovi razumijevanja jezika
  • Testovi za zvučnu diskriminaciju
  • Ispitivanja fonološke svijesti
  • Testovi za fonološku memoriju

Nadalje, moraju se isključiti i drugi poremećaji i invaliditet učenja.

Stupanj invalidnosti: Da li AVW -ovi smatraju invaliditetom?

AVWS se ne smatra invaliditetom, već kao djelomični poremećaj performansi. Ipak, bolest može dovesti do određivanja stupnja invaliditeta (GDB). Danas se izraz "stupanj posljedica štete" (GDS) koristi za pravdu činjenice da to nije invalidnost, ali posljedice bolesti dovode do ozbiljnih ograničenja. GDB/GDS je opravdan od 10 do 15 % u AVW -ovima s dodatnim naporima u svakodnevnom životu i lekcijama.

Slušna obrada i poremećaj percepcije: liječenje/terapija

Nakon određivanja AVW -a, liječnik liječnik objašnjava mogućnosti za odgovarajuću terapiju i mjere liječenja. Fokus intervencije uglavnom ovisi o konkretnim oštećenjima i usredotočuje se na osobu koja se tiče sebe, ali i na njegovu okolinu. U slučaju djetetovog pacijenta, informacije o njegovateljima i učiteljima su presudne. Na primjer, učitelji bi trebali obratiti pažnju na vizualni kontakt očima kako bi olakšali lokalizaciju i odabir pogođenog djeteta. Roditeljima se preporučuje privući pažnju na sebe stavljajući ruku kad žele razgovarati i odabrati mirno okruženje za važne razgovore i domaće zadatke.

Također se može pričvrstiti okolini s obzirom na akustiku učionice kako bi se smanjila buka što je više moguće. Sjedalo u učionici treba dodijeliti u skladu s tim. Za dodatnu podršku može se koristiti tehnički uređaj za bežični sluh. Za to, učitelj nosi emitera, dijete primatelja. Izravni prijenos predajnika reproducira se primatelju tako da se stvori dojam za slušanje u središtu. Druga mjera terapije spada u područje govorne terapije: promicanje fonološke svijesti i strategija učenja za ublažavanje slušne memorije doprinosi boljem razumijevanju jezika.